Kryštof Hlaváč a Matěj Tobiáš
PROSTOROVÉ USPOŘÁDÁNÍ
Jako nejlepší pozice pro umístění samotnoé budovy nového vlakového terminálu se nabízí prostor nad samotným koridorem dráhy. Výhodou je snadný přístup k nástupištím a urychlení přestupů. Pochozí úroveň terminálu je tak zároveň s okolním terénem, což nabízí celkově větší přehlednost.
Zastávky autobusů budou situovány v rovině terénu na pomyslném třetím nástupišti. Hned za nimi bude linie pro TAXI a K+R.
ARCHITEKTONICKÝ VÝRAZ
Nejvýraznějším architektonickým prvkem je zastřešení plynule přecházející z hlavní haly terminálu nad všechna nástupiště. Výsledkem mají být harmonické linie a vzdušnost odkazující k historickým železničním budovám. Skořápku tvoří trojúhelníková prostorová síť dřevěných trámů. Ta je nad nástupišti pravidelně podepřena ocelovými sloupy, zatímco v celém tubusu terminálu je dřevěná konstrukce doplněna sítí ocelových vzpínadel. Tento způsob konstrukce nijak nenarušuje vnitřní otevřený prostor tubusu.
Výplně trojúhelníkového rastru jsou tvořeny pneumatickou ETFE, která je výrazě lehčí než sklo.
PLÁNOVANÝ VÝVOJ
Osa nového terminálu navazuje na současnou osu silničního mostu a komunikace z Nehvizd do obce Horušánky. Stávající most bude sloužit dále jen pro pěší a cyklisty a automobilová doprava na Horušánky bude zajištěna po nové komunikaci. Hlavní dopravní cesta k smotnému terminálu pak bude vedena od exitů 8 a 11. Nárůst dopravy tak neohrozí obec Nehvizdy.
Na ose Nehvizdy-Terminál-Horušánky se očekává další rozvoj zástavby, která bude bezprostředně navazovat na předprostor terminálu. Ten je navržen tak, aby byl již součástí této zástavby. Součástí terminálu jsou již některé prvky občanské vybavenosti, jako je bistro, kavárna, supermarket a další drobné prodejny.
PARKOVÁNÍ
Parkování ve dvou úrovních zajišťuje pohodlný přístup ze všech 3000 parkovacích míst a zároveň snižuje celkovou zastavěnou plochu. Parkovací plocha je doplněna stromy a přehlednými pěšími cestami. Místa pro stání jízdních kol jsou součástí hmoty terminálu.